Skip links

‘Double digit’ promoveren met je salesteam

Double digit…huh?

Je bent voetbalcoach en je vraagt van je team de discipline om in een 4-3-3 systeem te spelen. Iedere speler volgt met ijzeren discipline de spelregels van jou op.

Gelukkig hebben de tegenstanders in de huidige competitie geen duidelijk spelsysteem. Bovendien zijn de individuele kwaliteiten van de tegenstanders ten opzichte van jouw team gelijkwaardig. Hierdoor kun je als coach vele wedstrijden winnend afsluiten en je wordt zelfs kampioen. Je promoveert, maar nu zijn je tegenstanders sterker.

Je besluit het spelsysteem en de tactiek te verbeteren en het lukt om in sommige wedstrijden overeind te blijven. De kans dat het merendeel van de wedstrijden winnend wordt afgesloten is klein, want je weet één ding zeker:

Uiteindelijk is de kwaliteit van de spelers doorslaggevend.

Je beseft dat je misschien op een andere manier moet trainen of dat je een aantal spelers extra aandacht moet geven. Je bent trainer/coach en je moet presteren op een hoger niveau, maar je hebt niet het budget om een veldtrainer er zo maar even bij te zetten, dus wat doe je?

Je denkt hardop na…

“De winterse transferwindow gaat binnenkort weer open. Wellicht kan ik een aantal spelers halen?”

Spelers halen?

En toen werd je wakker, want je bent geen voetbaltrainer maar salesmanager.

De realiteit is dat je als salesmanager geen transfers kunt doen. En er geen geld beschikbaar is om nieuwe toppers te halen. Zo werkt het niet. Sterker nog, iemand die wekelijks of maandelijks de tijd krijgt om met jouw team te werken is niet logisch.

Tegelijkertijd bedrijf je wel topsport en moet je ieder jaar met je team promoveren – double digit als het even kan zoals Amazon..oh, nee dat is triple digit.

Ik denk dat we je kunnen helpen door het inslijpen van een spelsysteem waarbij iedere speler weet wat te doen en waarbij de marketing en sales alignment cruciaal is.

Met onze social selling training bieden we een traject voor iedere linie in de sales organisatie. En bovendien een methodische aanpak voor iedere fase in het verkoopproces.