Skip links

IT Sales Recruitment

Kies voor een unieke IT sales recruitment aanpak met de focus op kwaliteit en snelheid. Binnen 3 weken, 3 gekwalificeerde kandidaten.

Meer over onze aanpak

 

15MIN 15MIN

Kennismaken?

We bellen dezelfde dag terug!

    connecting the dots met video
    Digitale sales tips: video prospecting
    theNextSales - IT sales recruitment bureau
    Video prospecting altijd lachen

    DE COMBINATIE

    Kans op succes verhogen

    IT sales recruitment is uitdagender dan ooit te voren. Verkopen in een digitale wereld is complexer, de inwerktijd is langer en de kans op uitval is hoger. Wat is de oplossing?

    We helpen ICT organisaties met sales recruitment door werving, selectie en training te combineren. Dit verhoogt de kans op succes voor de verkoper en de organisatie. Waarom? We investeren hiermee in gezamenlijk succes. Ons commerciële model hangt af van de commitment van onze opdrachtgevers.

    Onze aanpak

    Voor wie?

    Hoe zorg je ervoor dat je kunt werven in een krappe arbeidsmarkt? Er is keuze te over voor de kandidaat en geld alleen is zelfs voor de verkoper uiteindelijk niet doorslaggevend. Als je namelijk komt voor meer salaris dan ga je ook weer voor meer salaris. Uiteindelijk is waardering en aandacht schaarser dan geld.

    Verkopers moeten zich dan ook gewaardeerd voelen. Zo blijkt uit een onderzoek van Indeed dat 44% van de kandidaten pas een reactie ontvangt na een aantal weken. En het wervingsproces moet dit tot uiting brengen door een hoge mate van transparantie, pro-activiteit en een hoge snelheid. Onze rol als recruiter is dit mogelijk te maken.

    Onze sales recruitment aanpak past bij je als je:

    Op zoek bent naar verkopers met IT ervaring

    Employer branding belangrijk vindt

    Een goede onboarding kan waarderen

    Let's talk

    Appian - IT sales recruitment klant van theNextSales
    Copaco
    TMC

    IT sales recruitment - sneller kwalificeren
    VIDEO ASSESSMENT

    Kwalificeer sneller

    Wil je eerst het CV zien of eerst de persoon? Waarschijnlijk allebei. Het kan met onze video assessment. Het CV kan veel verbloemen, maar een korte video introductie maakt skills en persoonlijkheid direct inzichtelijk. En dat is waar een verkoper het verschil kan maken.

    Neem één keer de belangrijkste vragen op en laat de kandidaat asynchroon antwoorden via video. Voorkom hiermee een overbodige afspraak voor die belangrijke vacature. Kandidaten willen sneller.

    Let's talk
    SELECTEREN

    Check mindset

    Het selecteren van een goede verkoper of account manager valt in de categorie complex. Het gevoel speelt een belangrijke rol en dat moet vooral zo blijven. Tegelijkertijd heeft iedere salesmanager of ondernemer weleens te maken gehad met een ‘bad hire’ en de buikpijn die erbij hoort. Wat we vooral willen doen is het risico verkleinen, omdat de impact van een verkeerde keuze invloed heeft op zoveel relaties.

    Krijg in één overzicht de drijfveren, attitudes, sales competenties en ontwikkelprioriteiten van de kandidaat te zien. Dit doen we door onze kandidaten te vragen een sales assessment te laten invullen. Dit is de basis van ons selectieproces om een betere keuze te maken gebaseerd op inzichten.

    Let's talk
    Salesstep certified - IT sales recruitment assessment
    Employee brand experience voor IT sales recruitment
    PERSOONLIJKE AANPAK

    Verbeter employer branding

    “…als zij zo omgaan met kandidaten, wil ik daar niet werken.” – anonieme verkoper.

    Bijna 50% wijzen een aanbieding af omdat de wervingservaring slecht was. Uiteindelijk is het de melodie die de muziek maakt en als het gaat om een nieuwe baan is het belangrijk om met een goed gevoel te starten.

    Wij zorgen voor een gepersonaliseerde aanpak voor elke kandidaat. Ook als hij wordt afgewezen.

    Let's talk
    SKILLS SKILLS

    Trainen

    Volgens Hubspot is het gemiddelde dienstverband van een verkoper 18 maanden. Dit is zorgelijk, omdat het recruiten van een sales professional gemiddeld 6 maanden in beslag neemt. Daarnaast is er ondersteunende data die aangeeft dat het tussen de 3-6 maanden om een verkoper in te werken. Reken uit je effectiviteit.

    Toegang tot IT sales training programma’s

    We vergroten de kans van slagen door te investeren in het succes van de verkoper.

    Social selling

    De magie van social selling is de kunst van het geven. Maar hoe doe je dat? Focus je op de persoon en niet perse op de koper.

    Online presenteren

    Vele verkopers vinden het lastig om de aandacht van hun klanten vast te houden. Dus hoe maak jij je online presentatie aantrekkelijker? We laten het je graag zien.

    Video prospecting

    Video prospecting is 5x effectiever dan alleen cold calling. Het is informatief, persoonlijk en disruptief op een elegante manier. De prospecting training is de ultieme training voor verkopers die geloven dat het winnen van vertrouwen de basis legt voor een succesvolle afspraak.

    Referral selling

    Een referral marketing programma kent de hoogste conversie ratio van alle vormen van leadgeneratie, maar slechts een handvol sales professionals zijn in staat gebleken om een succesvolle aanpak te lanceren.

    Vormen van samenwerken

    IT SALES RECRUITMENT #1

    Laagdrempelig samenwerken

    IT sales recruitment met de meest laagdrempelige vorm van samenwerken: no cure no pay. Als onze aanpak je niet bevalt, dan kun je er vrijblijvend mee stoppen. Dit geldt trouwens voor beide partijen.

    De inspanning van ons als agency is laag, maar met het juiste netwerk kan dit een win-win zijn.

    Compensatie: 20-25% van het bruto jaarsalaris

    Let's talk
    No cure no pay IT sales recruitment
    Retained search - IT sales recruitment aanpak
    IT SALES RECRUITMENT #2

    3 weken, 3 kandidaten

    Retained search past het beste als je de sales rol snel ingevuld wilt hebben. Hogere commitment = hogere kans van slagen.

    Het verschil met de no cure no pay optie is dat de facturatie wordt verdeeld over twee momenten. Een opstart-fee (vooraf gefactureerd), en een fee bij het plaatsen van de kandidaat.

    Compensatie: 15-20% van het bruto jaarsalaris

    Let's talk

    IT SALES RECRUITMENT #3

    W&S altijd aan

    Werving en selectie niet op 1 moment in de tijd, maar altijd aan. De druk als werkgever om die niet presterende kandidaat extra tijd te geven is hoger vanwege de reeds gedane investering. Het alternatief is ons Always On aanpak. We zitten er samen in voor 12 maanden. Stopt de kandidaat binnen deze tijd met werken? Dan zorgen wij voor een vervanger, kosteloos.

    Met deze sales recruitment aanpak betaal je elke maand 3% van het bruto jaarsalaris, in plaats van eenmalig een hoog bedrag.

    Compensatie: maandelijks 3% van het jaarsalaris

    Ik wil meer weten
    15MIN 15MIN

    Kennismaken?

    We bellen dezelfde dag terug!

      IT sales recruitment FAQ

      Alhoewel we heel wat verschillende sales rollen hebben ingevuld, ligt onze specialiteit in het plaatsen van Sales development representatives (SDR’s), Business development representatives (BDR’s), account managers en sales managers waarbij acquisitie een belangrijk onderdeel uitmaakt van hun takenpakket.

      Exclusiviteit bij werving en selectie wordt door vele opdrachtgevers vaak gezien als een risico. Dit is onterecht. Door de periode vast te leggen waarvoor op exclusieve basis wordt geworven is er een escape die het ‘doemscenario’ afdekt, maar aan de andere kant de commitment naar het sales recruitment bureau. Het loont dan ook de moeite om bijvoorbeeld kosteloos een advertentie campagnes op te zetten of mee te helpen aan employer branding als er van beide kanten een hoog commitment op voorhand wordt afgegeven.

      We hebben zelf een achtergrond in de IT sales en we geloven dat we hierdoor beter in staat zijn om de perfecte match te organiseren. We zien IT sales recruitment dan ook als een vak apart. Hierbij onderscheden we een tweetal organisaties:

      • De IT dienstverlener waarbij de focus ligt op het winnen van vertrouwen
      • De SaaS organisatie waarbij op een meer voorspelbare manier wordt verkocht via een strak salesproces en playbook

      Het geeft ons die ‘edge’ die nodig is om 10-20% beter te matchen, omdat we sneller begrijpen waarom een kandidaat wel/niet zou passen.

      We zijn niet het typische sales recruitment bureau die zoveel mogelijk transacties wil scoren, no matter what. De relatie met onze klanten staat centraal.

      Daarnaast zullen we altijd de requirements challengen van onze opdrachtgevers en inzicht bieden in trends en komen met nieuwe ideeën om commerciële groei beter mogelijk te maken.

      Zo hebben we een aantal sales training programma’s ontwikkeld die volledig online beschikbaar zijn. Deze trainingen zijn kosteloos beschikbaar voor de kandidaten die wij bemiddelen en indien nodig kunnen we ook een maatwerk onboarding traject inrichten voor kandidaten die bijvoorbeeld een opfriscursus social selling of prospecting goed kunnen gebruiken.

      Allereerst geloven we in een hyper-persoonlijke aanpak bij het werven en selecteren van kandidaat sales professionals. Onze ambitie is om met de top 10% van onze markt een relatie op te bouwen om zodoende sneller te kunnen matchen. We willen dan ook bekend staan als een autoriteit op het gebied van sales en innovatie om zodoende aantrekkelijk te zijn voor verkopers om met ons in gesprek te komen. De kwaliteit van onze werving is dan ook een combinatie van een sterk netwerk waaraan we continue ‘geven’ om relaties te versterken, maar ook een aanpak waarbij sales professionals begrijpen dat wij hen begrijpen.

      We hebben 3 manieren van samenwerken:

      – No cure, no pay: 20-25% van het bruto jaarsalaris.

      – Retained search: 15-20% van het bruto jaarsalaris.

      – Stay commited: maandelijks 3% van het bruto jaarsalaris.

      Recruiten van sales professionals is in de afgelopen jaren langzamerhand veranderd. Dit heeft vooral te maken met de enorme vraag naar verkopers, maar ook de behoefte om echt gezien te worden. Ervan uitgaande dat 1 op de 3 verkopers vertrekt op jaarbasis of ontevreden is, is het raadzaam om recruitment niet als een ad-hoc activiteit op te pakken. Onze tip is dan ook om recruitment als een continue proces in te richten net zoals dit met acquisitie het geval is. Iedere IT ondernemer en/of sales manager zal het erover eens zijn dat het te laat is om de pipeline te vullen als projecten aflopen. De doorlooptijd om een nieuwe verkoper te vinden is in die zin enigszins vergelijkbaar met een gemiddeld van 6 maanden.