Skip links

Verkoopmethode
de Trust Mindset

Verkoopmethode voor ICT met 20x praktijkgerichte situaties voor verkopers en consultants.
Download whitepaper
Verkoopmethode - De Trust Mindset whitepaper

CONSULTANCY GEDREVEN ICT ORGANISATIES

Altijd een relatie  winnen

De Trust Mindset is een commerciele filosofie en een verkoopmethode o.a geinspireerd op het werk van Stephen Covey. Onze overtuiging is dat sales en consultants effectiever zijn in verkoop als het winnen van vertrouwen centraal staat. De ‘deal’ komt later.

De filosofie moet simpel genoeg zijn voor iedereen in de organisatie. Uiteindelijk bepaalt namelijk de zwakste schakel de kracht van de keten.

Download whitepaper

Een groter salesteam

“Ik ben net nieuw. De verkopers die ik niet goed ken, vragen me of ik een introductie kan verzorgen. En ik vraag me dan af wie ben jij en heb jij mij wel eens wat gegeven?”

Sommige verkopers denken zich er makkelijk vanaf te maken met een simpele vraag. Slecht nieuws. Collega’s gaan elkaar niet helpen met een referral, omdat beide hetzelfde logo vertegenwoordigen. Vertrouwen winnen start van binnen-naar-buiten. Dit betekent in de praktijk dat je jezelf als verkoper eerst intern moet verkopen. Alleen daarna is er de bereidheid om te delen. De Trust Mindset is een verkoopmethode die dit mogelijk maakt.

Bouw sneller vertrouwen op met ons framework voor social selling.

Verhoog de effectiviteit van de 20+ meest voorkomende realistische verkoopscenario’s.

Verstoor het koopproces met gepersonaliseerde video’s.

Download whitepaper

Rob van den Bogaard, accountmanager Copaco

“theNextSales heeft met de Trust Mindset een unieke verkoopmethode om vertrouwen te winnen. Het is geen verkoop trucje, maar een authenthieke manier van werken die ervoor zorgt dat je dicht bij jezelf kunt blijven. ”

Rob van den Bogaard, accountmanager Copaco

Sjors Brul, CEO Sbit

“De kracht van de Trust Mindset methode heb ik zelf mogen ervaren door hun persoonlijke benadering. Ze waren eigenlijk binnen voordat ik het doorhad op een natuurlijke manier.”

Sjors Brul, CEO Sbit

Gert-Jan van Halem, CTO Devoteam

“It helps you build a skillset to become a better consultant.”

Gert-Jan van Halem, CTO Devoteam

DE FILOSOFIE

Simplistisch

De consultatieve verkoopmethode moet simpel genoeg zijn voor iedereen in de organisatie. Uiteindelijk bepaalt namelijk de zwakste schakel de kracht van de ketting. Met welke intentie je luistert bepaalt de waarde van het gesprek. Als je goed luistert weet je wat je kunt geven en dat geeft vertrouwen.

Toepasbare verkooptraining voor iedereen in de organisatie.

Een stevig fundament voor commerciële groei.

Implementeren bij het onboarden van nieuwe collega’s.

Download whitepaper

Hogere effectiviteit in de salesfunnel

Het ultieme doel is de effectiviteit van verkopers te verhogen zonder additionele ingrediënten toe te voegen. Vertrouwen winnen start met goed luisteren om vervolgens te begrijpen wat te geven om iets van waarde te kunnen ontvangen.

Bepaal de intentie van het geven: betrokkenheid

Op welk niveau wil je vertrouwen winnen?

Wat kun je geven per stap in het verkoopproces?.

Wat wil je ontvangen per stap in het proces?.

Verkoopmethode trust mindset
CONSISTENTIE

Sales: science or art?

Uiteindelijk zal het talent van verkopers de doorslag geven voor de meest complexe deals, maar de realiteit is dat 80% van alle deals in de regel niet complex zijn. Een consistente manier van werken zal grilligheid voorkomen. En dat is precies wat een organisatie commercieel sterk maakt.

De Trust Mindset