Skip links

Outboud vs inbound marketing is de verkeerde vraag stellen

Outbound vs inbound marketing

Wat ging jij ook alweer anders doen in 2022? En waarom eigenlijk? Heb je je gehouden aan dat ene belangrijke voornemen? Het is vandaag toch echt al 1 februari. Time flies ✈️

Vragen en nog eens vragen…

De juiste vraag beantwoorden is voor ons zakelijk gezien een belangrijk thema voor 2022.

Drie redenen:

–         B2B buyers zijn niet op zoek naar blogs, whitepapers of ebooks, maar ze willen antwoord op hun belangrijkste vragen

–         B2B buyers stellen 7 van de 10 vragen die ze hebben aan Google of een andere zoekmachine zonder een ‘persoon’ te raadplegen

–         B2B buyers belonen de ‘verkopende organisatie’ die de belangrijkste vragen op een goede manier kan beantwoorden.

De conversatie is geboren

Wat hebben we gedaan?

We zijn in januari ons ‘laboratorium’ ingegaan met 1 gedachte:”

welke 100 belangrijke vragen kunnen wij beantwoorden voor onze doelgroep?”

En toen was het even stil aan onze kant…

Gisteren hebben we het laatste antwoord opgeschreven.

En dit is het resultaat en 3 maanden full-time werk met 2 mensen:

–         60.000+ woorden op onze nieuwe website
–         Social selling playbook – 20 vragen beantwoord
–         Digitale sales training – 10 vragen beantwoord
–         Referral marketing blogs – 10 vragen beantwoord
–         IT consultancy playbook – 10 vragen beantwoord
–         15 blogs – 20 vragen beantwoord
–         Q & A op video – 12 vragen beantwoord
–         Video marketing playbook – 18 vragen beantwoord

Outbound vs inbound is de verkeerde vraag stellen, omdat de kern draait om het beantwoorden van de vragen die relevant zijn voor prospects. Dit kan het beste via inbound marketing plaatsvinden, omdat prospects ‘aware’ zijn en weten waarnaar te zoeken. Bij een ‘unaware’ situatie is het vele malen effectiever om via outbound marketing of sales in een conversatie te prikkelen om een bestaande visie of requirements te beïnvloeden.

Leave a comment