Skip links

LinkedIn netwerk uitbreiden is zo effectiever

LinkedIn netwerk vergroten zonder personalisatie

Je Linkedin netwerk uitbreiden kun je vaak beter doen zonder te personaliseren. En dat is op het eerste gezicht een vreemd statement, want personalisatie staat zo ongeveer gelijk aan alles wat te maken heeft met social selling toch?

Vreemd genoeg is de ‘accept rate’ op LinkedIn zo’n 3,63% lager is als je je bericht personaliseert. (zie link Waalaxy onderzoek)

Niet echt een social selling best practice kan je misschien denken.

Personaliseren wint altijd op de lange termijn, maar als je je netwerk wilt uitbreiden is het vaak een gok.

Vier redenen waarom ik niet altijd personaliseer bij een connectieverzoek.

1 – Intrigeren is soms waardevoller dan personaliseren

Een goede connect is niet altijd te vinden of voelt niet authentiek. Vaak stuur ik dan liever een persoonlijk berichtje of iets van waarde na ‘accept’. ( kan ook een paar dagen later…) Bovendien loont het dan ook de moeite. Vergeet niet dat meer dan 65% van de invitees je verzoek niet accepteert bij koude outreach (ongeacht personalisatie of niet)

2 – Doelgroep begrijpt je invite verzoek op basis van je profiel

Denk aan vergelijkbaar profiel of beroep. Een persoonlijke notitie ‘dwingt’ bovendien de ander ook om iets persoonlijks terug te sturen. En ik wil juist niemand het gevoel geven dat ze iets ‘moeten’.

3 – Ik kan het moreel verantwoorden

Ik ontvang regelmatig LinkedIn verzoeken zonder persoonlijke notitie en accepteer frequent. Reden 2 is dan vaak mijn leidraad.

4 – Sorry, Ik heb soms ook slechte dagen en doe klik klik 🙃

Wees je ervan bewust dat je aan de andere kant ook met mensen te maken hebt. En dit betekent dat een accept gewoon plaatsvindt omdat dit makkelijk is en ze er op dat moment gewoon voor gaan.

Ontvang de laatste digitale sales tips

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

man on rocket 3d