Skip links
gated content vs ungated content

Gated content vs ungated content

Gated content vs ungated content

Het gaten van content klinkt in theorie geweldig. Of het nu gaat om een gated video of whitepaper. Voor alle situatie geldt dat de ‘koper’ niet nog een keer zijn e-mailadres invult als hij wist dat de content niet meer is dan een brochure van 4 pagina’s.

Helaas is dit is vaak de realiteit. Vele bedrijven die geweldige mooie whitepapers opmaken, maar te weinig inhoud delen.

En het cynische is dat je uitstekende branding voor een averecht effect zorgt.

Want de eerstvolgende ‘Google search’ waarbij jouw content als resultaat wordt getoond zal voor herkenbaarheid zorgen, maar niet voor een positieve engagement

Drie tips voor een beter resultaat:

1 – Bied het whitepaper ook ‘ungated’ aan

Een praktische strategie is om het whitepaper gated en ungated aan te bieden. En dit kun je als volgt doen voor een maximaal resultaat.

  • Toon de whitepaper op de resource pagina en kies voor een no-index om duplicated content te voorkomen
  • Zet de whitepaper op je blog pagina en gebruik een pop-up met de optie om de whitepaper alsnog te downloaden

Dit heeft als grote voordeel dat je je lezer een keuze geeft. Dit is sympathiek en verhoogt de gunfactor.

2 – Maak een korte video van 30-60 seconden

Neem een video boodschap op van maximaal 1 minuut waarin je uitlegt wat de lezer kan verwachten. Dit zorgt ervoor dat je de verwachtingen van te voren managed en hiermee voorkom je teleurstelling.

Daarnaast heb je qua branding veel meer bereikt, omdat je bijvoorbeeld kunt achterhalen of deze video strategie werkt.

3 –  Unieke waarde uitwisselen

Hoe je het ook bekijkt. Als iemand bereid is om zijn unieke bedrijfsemail te delen dan is dat een subtiele manier om dankjewel te zeggen.

Hetzelfde gevoel wil de persoon die zijn e-mailadres invult ook hebben bij het downloaden of zien van content – door content te delen die uniek is.

Kies alleen voor gated content als je ervan overtuigd bent dat dit waarde biedt voor de consumer. En niet alleen omdat het emailadres op eenzijdige manier waarde biedt voor bijvoorbeeld een nurturing campagne. De waarde van deze geveinsde MQL is nihil voor de salesorganisatie en zal alleen maar leiden tot frustratie.

Wat is het doel van Gated content?

Het gaat niet per definitie om leadgeneratie, want dit is eenzijdig.

Houd in je achterhoofd dat het gaten van content als doel moet hebben om waarde uit te wisselen.

Ga voor gated content als er al iets van vertrouwen is opgebouwd of als je content uniek is in zijn soort.

Want…

Wat heeft een lead voor waarde als er geen vertrouwen is in de kwaliteit van jouw content?

Explore
Drag