Skip links

Gated content vs ungated content

Gated content vs ungated content

Je vult je e-mailadres niet nog een keer in…

Als je wist dat de whitepaper niet meer dan een brochure van 4 pagina’s zou zijn. En dit is vaak de realiteit. Vele bedrijven die geweldige mooie whitepapers opmaken, maar te weinig inhoud delen.

En het cynische is dat je uitstekende branding voor een averecht effect zorgt.

Want de eerstvolgende ‘Google search’ waarbij jou content als resultaat wordt getoond zal voor herkenbaarheid zorgen, maar niet voor een positieve respons.

Drie tips voor een beter resultaat:

1 – Bied het whitepaper ook ‘ungated’ aan

Een praktische strategie is om het whitepaper gated en ungated aan te bieden. En dit kun je als volgt doen voor een maximaal resultaat.

  • Toon de whitepaper op de resource pagina en kies voor een no-index om duplicated content te voorkomen
  • Zet de whitepaper op je blog pagina en gebruik een pop-up met de optie om de whitepaper alsnog te downloaden

Dit heeft als grote voordeel dat je je lezer een keuze geeft. Dit is sympathiek en verhoogt de gunfactor.

2 – Maak een korte video van 30-60 seconden

Neem een video boodschap op van maximaal 1 minuut waarin je uitlegt wat de lezer kan verwachten. Dit zorgt ervoor dat je de verwachtingen van te voren managed en hiermee voorkom je teleurstelling.

Daarnaast heb je qua branding veel meer bereikt, omdat je bijvoorbeeld kunt achterhalen of deze video strategie werkt.

3 –  Vraag alleen om een e-mail adres als je waarde uniek is

Neem een video boodschap op van maximaal 1 minuut waarin je uitlegt wat de lezer kan verwachten. Dit zorgt ervoor dat je de verwachtingen van te voren managed.

Dit voorkomt teleurstelling en verhoogt de kans op een echt gesprek. De download is namelijk geen impuls download meer, maar een bewuste actie en dus meer commitment.

Wat is het doel?

Houd in je achterhoofd…

Het gaat niet altijd om leadgeneratie 🤑

Maar juist veel vaker om het winnen van vertrouwen ✨

Want…

Wat heeft een lead voor waarde als er geen vertrouwen is in de kwaliteit van jouw content?

 

Ontvang de laatste digitale sales tips

Meld je aan voor de nieuwsbrief.

man on rocket 3d