Waarom is Newton’s law relevant voor marketing en sales?

Een aantal weken geleden kreeg ik wederom de vraag van een ervaren sales manager of het maken van persoonlijke video’s wel schaalbaar genoeg is. Hij voegde eraan toe dat hij de vraag had gekregen van zijn marketingmanager en dat hij de vraag goed kon begrijpen.

In onze ontdekkingsreis op zoek naar het optimum bij het maken van persoonlijke video’s zijn we echter tot de conclusie gekomen dat schaalbaarheid en persoonlijke aandacht niet samengaan. Iedere keer dat we probeerden voor de ‘shortcut’ te gaan was dit direct merkbaar in de conversie ratio.

Schaalbaarheid is in mijn ogen belangrijk als je niet weet wie je prospects zijn en je moet ‘vissen’ vanuit een inbound marketing perspectief. De juiste vraag bij outbound gaat wat ons betreft minder om schaalbaarheid, maar meer om effectiviteit.

Persoonlijke aandacht is namelijk niet schaalbaar. Gelukkig maar. Elke actie geeft een zelfde maar tegenovergestelde reactie.

Geinteresseerd in meer dogma’s en onze mening.

Kijk hier naar onze podcast waarin we de volgende 6 stellingen bespreken:

  • Video is voor een andere generatie.
  • Video selling is een dedicated job.
  • Video vervangt taken in het marketing- en salesproces.
  • Video is niet schaalbaar.
  • Video’s kun je het beste hosten op Youtube.
  • CRM integratie is noodzakelijk.


Video in je mailbox

Sneller vertrouwen winnen door het videofyen van je salesproces. Nee, geen nieuwsbrief… maar een video update in je mailbox.

Effy Shkuri

Effy Shkuri

#SellingSlowandFast

 

NEDERLAND

Rosestraat 123
3071 JP Rotterdam
+31 10 3070219

 

ISRAEL

HaTidhar 5
4366507, Raanana
+972 546823924

 

UNITED KINGDOM

London
90 Long Acre, Covent Garden
+44 7717538607

 

info@thenextsales.nl