Digital selling
Digital selling
De buyer’s journey
is veranderd
Kopers zijn druk, beter geïnformeerd en hebben hogere verwachtingen. Bedrijven zijn daarom geforceerd om hun sales funnel te digitaliseren, maar vele bedrijven zijn nog niet ‘digital-ready’.
Ons programma is een perfecte match voor je als:
- Je sales team bestaat uit minimaal 3 verkopers.
- Het winnen van vertrouwen belangrijk voor je is.
- Je bereid bent de extra stap te nemen.


Altijd een relatie winnen!
Altijd een
relatie winnen!
De Trust Mindset is een commercieel mission statement en een verkoopmethode. De overtuiging is dat sales en non-sales effectiever zijn in verkoop als het winnen van vertrouwen centraal staat. De ‘deal’ komt later.
Het ultieme doel is de effectiviteit van verkopers te verhogen zonder additionele ingrediënten toe te voegen; luisteren, waarde geven en waarde ontvangen om vertrouwen te winnen blijft het minimale om succesvol te zijn in verkoop.
Welke digital skills heb je nodig om succesvol te zijn?
Online presenteren
Video conferencing fatigue is feit sinds Covid 19. Voor vele verkopers is het een uitdaging om de aandacht van hun klanten vast te houden via een virtuele meeting. Hoe maak je de presentatie aantrekkelijker en creëer je interactie?
- Video conferencing best practices
- Verbeter visuele communicatie met tekentechniek
- Je bent als een disc jockey
Bekijk voorbeeld


Video selling
Win sneller vertrouwen in het gehele verkoopproces met het versturen van 1:1 persoonlijke video’s. Het is authentiek, verassend en resulteert daarom in een hogere conversie. Toch is het een kunst om een 1-minuut video boodschap te maken waarbij tonaliteit, woorden en non-verbale communicatie samenkomen. Om die reden is onze performance training waardevol.
- We maken een voorbeeld 1-minuut video pitch
- Je sales team is video-ready
- Binnen 6 weken een schaalbare video selling strategie
Social selling
Social selling de kunst van het online luisteren. En vervolgens is het aan jou om te bepalen wat je wilt geven dat waarde heeft om de engagement te verhogen. Hoe doe je dit?
Referral selling
De meest effectieve sales techniek is vragen om een warme introductie of aanbeveling. Het is alleen moeilijk om een mentale reden: Je hebt het gevoel dat je je relatie kunt verliezen.
We leggen uit aan wie te vragen, wanneer te vragen en hoe te vragen om meer warme introducties te kunnen ontvangen.
Doe je huiswerk
Er is veel te vinden op social media, maar dit wil niet zeggen dat alles relevant is en gebruikt kan worden om met je prospect te connecten. Hyper personalisatie en je creativiteit als verkoper maken het verschil.
Personal branding
Een LinkedIn profiel met weinig activiteit, geen posts en een klein netwerk straalt weinig vertrouwen en autoriteit uit. Wij leren je sales team om optimaal gebruik te maken van het ‘social media podium’.


Storytelling
“Je hebt de deal, als je nog wat aan de prijs kunt doen”, zegt je gesprekspartner. Hoe geef je een intrigerend antwoord om in de lead te blijven. We leren je hoe je met een handvol verhalen iedere vraag kan beantwoorden, salescycli kan verkorten, een status quo kan doorbreken of respect kan afdwingen.
- 20 verhalen in de context van het sales proces
- Nooit meer met je rug tegen de muur
- Hoe blend je storytelling in je presentatie

Referral selling
Cold calling is het makkelijkste wat er is. Je hebt namelijk niets te verliezen. Het ergste dat kan gebeuren is dat je ego een deukje oploopt. Vragen om een warme introductie via referral selling, dat is de moeilijkste sales techniek. Je hebt namelijk het gevoel dat je je relatie kunt verliezen.
- Wanneer vraag je om een referral?
- Wat is de referral formule?
- Hoe volg je referrals op?


Meer dan alleen skills…
Digital playbook
Sales tools
Marketing alignment
Sales automation
Digital selling programma
Meer weten?
