De trust mindset
De trust mindset
Altijd een relatie winnen!
Altijd een relatie winnen!
De Trust Mindset is een commercieel mission statement en een verkoopmethode. De overtuiging is dat sales en non-sales effectiever zijn in verkoop als het winnen van vertrouwen centraal staat. De ‘deal’ komt later.
De filosofie moet simpel genoeg zijn voor iedereen in de organisatie. Uiteindelijk bepaalt namelijk de zwakste schakel de kracht van de keten.
Een groter salesteam
Een groter
salesteam
Om de Trust Mindset bedrijfsbreed te kunnen inzetten zal het salesteam echter eerst het vertrouwen moeten winnen van de non-sales in de organisatie.
Alleen dan ontstaat er een situatie waarbij het salesteam meer is dan de optelsom van alle verkopers. Vervolgens is de kunst deze gemeenschappelijke taal in context te brengen van de commerciële processen van de organisatie.
Hogere effectiviteit in de salesfunnel
Hogere effectiviteit
in de salesfunnel
Bepaal het marketing- en salesproces.
Bepaal op welk niveau je vertrouwen wilt winnen (persoonlijk, product, bedrijf, tijd).
Bepaal per processtap wat je kunt geven.
Bepaal per processtap wat je wilt ontvangen.
Bepaal de intentie van het geven: betrokkenheid
of commitment.
Het ultieme doel is de effectiviteit van verkopers te verhogen zonder additionele ingrediënten toe te voegen; luisteren, waarde geven en waarde ontvangen om vertrouwen te winnen blijft het minimale om succesvol te zijn in verkoop.
De Trust Mindset in lijn brengen met de marketing- en salesprocessen in het CRM systeem is cruciaal.
De Trust Mindset in lijn brengen met de marketing- en salesprocessen in het CRM systeem is cruciaal.
Alleen op deze manier ontvangt een verkoper op dagelijkse basis ‘coaching’ in context. (Bijvoorbeeld: wat is het gewenste gedrag als je in sales stage 2 zit?).

Sales: science or art?
Uiteindelijk zal het talent van verkopers de doorslag geven voor de meest complexe deals, maar de realiteit is dat 80% van alle deals in de regel niet complex zijn. Een consistente manier van werken zal grilligheid voorkomen en dat is wat een organisatie commercieel sterk maakt.

De trust mindset
