Een effectieve inbound marketing strategie is gefocust op het beantwoorden van de belangrijkste vragen, omdat kopers zoeken naar antwoorden. Het doel is om vertrouwen te winnen. Betere leadgeneratie is het resultaat. Uit onderzoek van het contentmarketinginstitue blijkt dat 69% van de marketeers moeite heeft om een agency te vinden met ’topical’ expertise. En tegelijkertijd wordt 86% van de content creatie toch gewoon geoutsourced. Alternatieven zijn namelijk schaars. Wij geloven echter dat er een groot onbenut potentieel is om meer eigen content te maken en hiermee eerder genoemde uitdagingen het hoofd te bieden. Vooral het maken van audio of video content is makkelijker dan ooit tevoren met een goede regisseur om basis van best-practices. Met onze inbound marketing strategie streven we ernaar om innovatieve content te maken die bovendien beter aansluit bij de belevingswereld van de B2B buyer. Maak content die leidt tot een hogere engagement, omdat B2B kopers hiernaar op zoek zijn. Creëren van content die verkopers willen gebruiken in hun verkoopproces. Vind de juiste motivatie en maak het makkelijker voor je klanten en prospects om jou aan te bevelen. Gebruik video om de inbound marketing strategie beter te laten renderen. Interactieve content zorgt voor een beter resultaat. Niet alleen voor marketing gerelateerde content, maar ook om verkopers te helpen om in het opbouwen van een relatie. De juiste persoonlijke e-mails op het juiste moment verstuurd op basis van data. Bekijk de gegevens waarmee je de beste marketing- en verkoopbeslissingen kunt nemen. De meest gewaardeerde inbound marketing tools voor een digitale wereld. 57% van de B2B buying journey is doorlopen voordat kopers met een verkoper spreken. Oftewel, de verwachting van B2B kopers is dat organisaties het merendeel van de vragen online beantwoorden. Deze groep B2B kopers zijn relatief goed geïnformeerd en gaan op zoek met specifieke zoekvragen. Als specialist in je vakgebied ben je in staat om deze vragen te beantwoorden. En dat is waar we onze inbound marketing aanpak starten. Het is tegelijkertijd belangrijk te begrijpen dat er ook vele latente vragen zijn. Dit betekent in de praktijk dat de B2B koper vaak nog zich nog niet bewust is van een uitdaging of probleem. De inbound marketing tactieken in de ‘Unaware’ fase zullen dan ook minder leunen op SEO. We starten met een marketing & sales workshop. Het doel is een verkenning om te bepalen wat de belangrijkste vragen zijn van B2B kopers. Welke bestaande content is aanwezig? En welke content kunnen we gebruiken om de belangrijkste vragen te beantwoorden? Deze vragen kunnen deels worden beantwoord door een juiste inzet van inbound marketing tooling, maar ook verkopers en klanten kunnen unieke inzichten geven. Om conversie van content te verhogen zetten we video in op uiteenlopende manieren. Maar een van de redenen is dat het vele malen makkelijker is om video content om te zetten naar een audio formaat en geschreven content dan een omgekeerde benadering. Zo kan een Q&A sessie of een podcast met consultants of andere experts in de organisatie een mooi startpunt zijn om veel meer content te produceren. Welke content rendeert en welke content wordt gewaardeerd? Marketing beschikt vaak over de data, maar verkopers en consultant hebben vaak een beter idee wat voor latente vragen er spelen bij prospects en klanten. Bovendien zijn 15% van de dagelijkse vragen op Google nieuw. En dit betekent dat de dynamiek zo hoog is dat het onverstandig is om alleen te vertrouwen op rapportages en een achteruitkijkspiegel. Het doel is content te maken die verkopers willen gebruiken in elke stap van het verkoopproces. Het doel is verkopers te vragen om onderdeel te zijn van dit proces, omdat dit zorgt voor een hogere betrouwbaarheid richting prospects. En ‘last but not least’, een veel hoger commitment van de verkoopafdeling. Bekijk onderstaande video. Inbound Marketing
VERTROUWEN IN HET MERK
De inbound marketing uitdaging
DE OPLOSSING
Inbound Marketing playbook
Inbound marketing thema’s
Content marketing
Sales enablement
Referral marketing
Video marketing
Automation
Email marketing
Reporting
Tools
Inbound marketing strategie
01 01
CONTENT PRODUCEREN
Inbound marketing alignment
Marketeers leveren de digitale data van de website, campagnes en social media.
Verkopers delen hun kwalitatieve inzichten in de dagelijkse calls met prospects.
BONUS: bestaande klanten denken mee.
02 02
02
CONTENT INNOVATIE
Video marketing
03 03
Content evalueren
04 04
04
Sales enablement
Ik heb interesse…
- Expertise
Vertrouwen winnen staat centraal.
Marketing strategie
Sales enablement
- Referenties
- Resources
Vertrouwen winnen staat centraal.
Onze resources
Video knowledgebase
- Visie