Skip links

Sales-focused

B2B Inbound Marketing

Onze journey’s zijn ontworpen om vertrouwen te winnen. Het resultaat is leads genereren.
Onze aanpak

Huidige problemen:

De vragen van B2B-buyers worden niet beantwoord.

Leads gaan verloren door slechte opvolging.

Content wordt niet gelezen.

Veel tevreden klanten, maar nauwelijks referrals.

Marketing & sales begrijpen elkaars taal niet, er is geen waardering.

Geen commitment van sales om content van marketing te gebruiken.

connecting the dots met video
Video prospecting altijd lachen

SALES TRAINING VOOR DE DIGITALE VERKOPER

Trust Mindset Framework

Uit diverse onderzoeken blijkt dat klantbeleving van grote invloed is op de leverancierskeuze. En een goede klantbeleving heeft een directe en positieve impact op de loyaliteit en vertrouwen van klanten – ’the human touch’ is essentieel voor B2B inbound marketing.

Het design van de buying journey heeft dan ook als doel om allereerst vertrouwen te winnen alvorens leads te genereren. Met ons Trust Framework helpen we je met het verhogen van de gunfactor – meer geven = meer ontvangen.

Onze aanpak
SALES TRAINING VOOR DE DIGITALE VERKOPER

Marketing & sales playbook

In een marketing & sales playbook brengen we het Trust framework in lijn met de buying cycle. We doen dit door onderstaande social selling principes hierin mee te nemen:

Luisteren: Welke vragen heeft je prospect?

Geven: Beantwoord de belangrijkste vragen.

Ontvangen: betere inzichten en vergroot je invloed.

Plan een afspraak

Onze thema’s

Content marketing

Maak content die leidt tot een hogere engagement, omdat B2B kopers hiernaar op zoek zijn.

Sales enablement

Creëren van content die verkopers willen gebruiken in hun verkoopproces.

Referral marketing

Vind de juiste motivatie en maak het makkelijker voor je klanten en prospects om jou aan te bevelen.

Video marketing

Gebruik video om content beter te laten renderen. Interactieve B2B inbound marketing content voor een beter resultaat.

Automation

Niet alleen voor marketing content, maar ook om verkopers te helpen in hun doelstellingen.

Email marketing

De juiste persoonlijke e-mails op het juiste moment verstuurd op basis van data.

Reporting

Bekijk de gegevens waarmee je de beste marketing- en verkoopbeslissing kunt nemen.

Tools

De meest gewaardeerde tools voor een digitale wereld.

Plan een afspraak

Inbound marketing aanpak

57% van de B2B buying journey is doorlopen voordat kopers met een verkoper spreken. Oftewel, de verwachting van B2B kopers is dat organisaties het merendeel van de vragen online beantwoorden.

Deze groep B2B kopers zijn relatief goed geïnformeerd en gaan op zoek met specifieke zoekvragen. Als specialist in je vakgebied ben je in staat om deze vragen te beantwoorden. En dat is waar we onze aanpak starten.

01 01
CONTENT PRODUCEREN

Marketing & sales alignment

We starten met een marketing & sales workshop. Het doel is een verkenning om te bepalen wat de belangrijkste vragen zijn van B2B kopers. Welke bestaande content is aanwezig? En welke content kunnen we gebruiken om de belangrijkste vragen te beantwoorden?

Marketeers leveren de digitale data van de website, campagnes en social media.

Verkopers delen hun kwalitatieve inzichten in de dagelijkse calls met prospects.

BONUS: bestaande klanten denken mee.

Plan een afspraak
Marketing & sales workshop
02 02
Video marketing nurture
02
CONTENT VERRIJKEN

Video marketing

Om content te laten converteren zetten we video in. En dat is waar de samenwerking tussen marketing en sales wederom bij elkaar komt. Marketing verzorgt de content en sales helpt bij de conversie door korte 30-60 seconden video marketing trailers te maken. (Voor de website, social media, nieuwsbrieven en  via email drips…)

Meer over video marketing
03 03

Reporting

Welke content rendeert en welke content wordt gewaardeerd? Marketing & sales geven elkaar inzicht in wat werkt en stuurt bij. Content wordt aangepast en nieuwe experimenten worden uitgevoerd.

Reporting Inbound Marketing
04 04

04

Sales enablement

Het doel is content te maken die verkopers willen gebruiken in elke stap van het verkoopproces. Het doel is verkopers te vragen om onderdeel te zijn van dit proces, omdat dit zorgt voor een hogere betrouwbaarheid richting prospects. En ‘last but not least’, een veel hoger commitment van verkoop. Zie video.

B2B Inbound Marketing

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Wij helpen je graag met je vragen!

Mail ons
info@thenextsales.nl

Say Hello
Bel ons op +31 10 808 0651

Ik heb interesse…